Een SEO-blogger inschakelen, aspecten om rekening mee te houden!

01-08-2016

Contentmarketing is momenteel hot onder ondernemers! Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun posities in de zoekresultaten te verhogen met search engine optimization, kortweg SEO genoemd. Door een betere positie op de belangrijkste zoekwoorden te veroveren bent u beter vindbaar in zoekmachines, trekt u meer bezoekers naar uw website en kunt u dus uw omzet vergroten. 

Een van de belangrijkste aspecten van SEO is het schrijven van unieke content voor uw website. Niet voor niets kiezen veel ondernemers voor een blog! Vul de blog wekelijks of maandelijks aan met een nieuw artikel, zodat de totale hoeveelheid content op uw website gestaag blijft groeien. Hoe komt u echter aan deze content? Besluit u om de content zelf te schrijven, of schakelt u een SEO-blogger in? In dit artikel beschrijven we verschillende aspecten om rekening mee te houden bij het inschakelen van een SEO-blogger. 

Heeft een SEO-blogger de benodigde kennis? 

Als ondernemer staat u middenin de markt, bent u op de hoogte van de laatste trends en kunt u alles vertellen over het product wat u verkoopt. Een SEO-blogger is vaak werkzaam in een heel andere branche, waardoor u wellicht twijfelt over de kennis van een externe SEO-blogger. Om interessante artikelen opgeleverd te krijgen, is het belangrijk dat u vooraf zorgt voor een uitgebreide briefing. Liever iets te veel informatie, dan te weinig! Met een duidelijke briefing weet een SEO-blogger in welke onderwerpen hij of zij zich in moet lezzen. 

Zo zorgt u er samen voor dat er kwalitatief hoogwaardige content ontstaat! 

Tip: denk niet alleen aan de inhoud van een artikel! Denk ook aan de schrijfstijl en aanspreekvorm die een tekstschrijver aan moet houden in de artikelen. 

De kosten van een SEO-blogger

Het spreekt voor zich dat de kosten voor een tekstschrijver per opdracht en per bedrijf verschillen. Des te meer teksten u af wilt nemen, des te goedkoper het vaak ook voor u wordt. Daarbij kan uw onderneming jarenlang plezier hebben van een blog met goede content. U behoudt immers een hoge positie in de zoekmachine als u de content aan blijft vullen, waardoor uw omzet vergroot wordt. 

In sommige gevallen zal een SEO-blogger een prijs per woord rekenen, in andere gevallen wordt er een uurtarief afgesproken. Mocht een tekstschrijver een uurtarief rekenen, zorg er dan voor dat u vooraf weet hoeveel woorden een tekstschrijver per uur schrijft.