Nieuwsbrieven

 

Een nieuwsbrief is een interessant middel om bestaande klanten te behouden of klanten aan te zetten om opnieuw een aankoop te doen. Andersom kan een nieuwsbrief uw bedrijfsnaam ook schaden, als de nieuwsbrief als ‘spam’ wordt ervaren door de ontvangers. Denk bijvoorbeeld aan uw eigen mailbox, waar dagelijks nieuwsbrieven binnenkomen van webwinkels, nieuwswebsites, enzovoorts. Welke nieuwsbrieven leest u en welke verwijdert u meteen? Het is niet voor niets dat het schrijven van een nieuwsbrief door veel ondernemers als een lastige klus wordt ervaren.

Het team met professionele tekstschrijvers van Proefteksten.nl staat u graag bij in het opstellen van effectieve en kwalitatief hoogwaardige nieuwsbrieven. Wat is het doel van uw nieuwsbrief? Welke doelgroep wilt u met uw nieuwsbrief aanspreken? Samen gaan we op zoek naar een geschikt format voor uw nieuwsbrief.

Maak een nieuwsbrief persoonlijk en effectief

De kracht van een effectieve nieuwsbrief zit vaak in het persoonlijke tintje aan de nieuwsbrief. Een lezer moet zich kunnen vinden in de informatie die u vermeldt, zoals een probleemstelling of een aanbeveling. Door een probleem te beschrijven die voor de ontvangers van uw nieuwsbrief bekend voorkomt, zal de kans op meer sales groot zijn. U kunt uw eigen product of dienst als oplossing benoemen in de nieuwsbrief! Dit is niet de enige manier om de nieuwsbrief persoonlijk te maken, denk bijvoorbeeld ook aan de aanhef van de nieuwsbrief. “Beste Jan” klinkt bijvoorbeeld aanzienlijk persoonlijker dan “Geachte lezer”!

Naast het persoonlijke tintje, moet een nieuwsbrief kort en krachtig zijn. Gebruik geen grote lappen tekst, maar kies voor korte opsommingen en krachtige zinnen. Zeker een opsomming zal direct de aandacht van een lezer trekken. Dit biedt u de mogelijkheid om de belangrijkste voordelen van uw product of dienst te benomen. Om stukken tekst extra kracht bij te zetten, kunt u kiezen voor afbeeldingen of andere illustraties.

Het belangrijkste aspect van een effectieve nieuwsbrief is wellicht het aanzetten van de lezer tot het uitvoeren van een handeling. Voeg bijvoorbeeld een hyperlink in de nieuwsbrief in, zodat lezer een product direct kunnen aanschaffen.

Laat uw nieuwsbrieven schrijven

Vindt u het lastig om nieuwsbrieven op te stellen, waarmee u het aantal sales van uw bedrijf kunt verhogen? Het team met tekstschrijvers van Proefteksten.nl helpt u graag verder! We kijken graag met u mee naar een geschikt format voor uw nieuwsbrief, waarbij we zoeken naar de juiste schrijfstijl en toon om de aandacht van uw ontvangers te kunnen grijpen.

Vraag geheel vrijblijvend een gratis proeftekst aan, om een beter beeld te krijgen van onze vaardigheden in het schrijven van nieuwsbrieven.